onsdag 10 april 2013

Italiensk pastasås

Idag hade jag väldigt svårt att komma på någon bra middag, och eftersom jag hade lovat maken att slippa kyckling, så blev det ännu värre. Jag är en riktig kyckling fanatiker. Till slut kom jag ihåg mitt gamla receptkort på spagettisås, så jag snodde ihop en sådan lite snabbt.
Jag stekte bacon för sig och kokade matlagningsgrädde och buljongtärning en liten stund, tillsätte sedan två uppvispade äggulor och riven ost. Enligt receptet ska det även vara hackad persilja i, men det fanns ingen hemma så det tar jag nästa gång. Slog allt över den nykokta spagettin och serverade med lite färdig sallad. Snabbt, enkelt och gott.

1 kommentar:

  1. Mmmm.... Takk for tips til dagens middag! Jeg vil ta en titt på alt det andre du serverer dine gjester også.

    Takk for gode ord på bloggen min. Albir var et herlig sted, men Altea var enda bedre. Jeg kommer med flere innlegg fra området. Velkommen tilbake!

    SvaraRadera